måndag 11 september 2023

Bröderna Coen: Intolerable Cruelty


Shinypodden säsong 13 är tillbaka. Vi har fem filmer från bröderna Coen kvar. Denna vecka har vi också med oss en gäst i studion!

Veckans film är Intolerable Cruelty med George Clooney och Catherine Zeta-Jones i huvudrollerna. Billy Bob Thornton har en biroll. Veckans kompanjon-film är David Mirkins Heartbreakers med Sigourney Weaver och Jennifer Love Hewitt i huvudrollerna. Här duker en dimmig Gene Hackman upp i en notabel biroll.

Lyssna på Shinypodden där poddar finns, eller här.

2 kommentarer:

  1. Nu så, var sjukdomen typ över för den här gången. Kul att höra en oväntad gäströst dyka upp, synd bara att filmerna kanske inte bjöd på några större höjdare :) Jag hade tänkt att jag skulle se bägge, men när jag tog mig för nu i slutet på sommaren var Heartbreakers inte längre tillgänglig. På ert snack låter det inte som någon större förlust :)

    Däremot är det intressant att notera hur pass lika våra omdömen är om IC när jag läser min text (såg alltså filmen för åtminstone ett par-tre veckor sedan). Lägger ut den på onsdag nästa vecka.

    Och jag blir väldigt nyfiken på nästa veckas parning. I mitt huvud har nämligen NCfOM och TSotL inte alls särskilt mycket gemensamt. Får se om jag kniper Carls tips

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att du har varit på bättringsvägen ett tag nu!

      Heartbreakers kan nog vara något av en vattendelare. Denna vecka var jag en surgubbe över sexkomedin... Två avsnitt framåt blir det omvända rollerna! :-)

      Ser fram emot din text om IC. Den är något av ett mysterium.

      Hoppas att du såg The Counselor för det blir mycket snack om den...

      Radera