tisdag 9 oktober 2018

The Farmer's Wife (1928)


The farmer’s wife var den andra av två filmer jag och Frans tog oss an denna vecka i Shinypodden säsong 4. Detta är en renodlad fars, en romantisk komedi som bygger på en för tiden populär teaterpjäs. En rik bonde som blivit änkling blir sugen på att gifta om sig efter att hans dotter gift sig och flyttat hemifrån. Han söker bland traktens ungmör men finner till slut att den rätta var under hans näsa hela tiden. Hushållerskan!

Filmen är otroligt dålig. Mannen är absurt otrevlig och jag har mycket svårt att finna sympatier för honom eller hans ”quest”. Det finns någras scener som var vagt underhållande men i helhet en film som jag fick pina mig igenom. Hur många gånger somnade jag egentligen? Oklart!

Lyssna på podden för vår analys av filmen. Jag tror bestämt att Frans var snäppet mer förlåtande än vad jag var!

Betyg: 1/5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar