söndag 21 november 2010

Beverly Hills Cop (1984)


This is the cleanest and nicest police car I've ever been in in my life. This thing's nicer than my apartment.

Efter tre filmer på festivalen på lördagskvällen behövde Patrik och jag grogg och lite avkoppling. Valet föll på 80-talsklassikern Snuten i Hollywood. Jag hade inte sett den på många år och jag var nyfiken på hur den hade klarat sig. Var den fortfarande lika bra? Svaret är att den faktiskt är ganska risig. Den är dock perfekt för vårt ändamål, en fond för en eller annan sängfösare i goda vänners lag.

Eddie Murphy var ju ganska bra på 80-talet, men tiden har runnit ifrån honom. Detta är första delen i trilogin och jag har för mig att Tony Scotts andra del är långt bättre. Serge är rolig i alla delar, för han är väl med i del tre? Oklart minne.

Beverly Hills Cop får två bananer i röret av fem möjliga.

Betyg: 2/5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar