måndag 1 november 2010

You Don't Mess With The Zohan (2008)


I just want to make people silky-smooth!

Nu ska jag revya Adam Sandlers komedi från häromåret. Jag hade tidigare sett brottstycken från denna film, men eftersom det var Adam Sandler var jag givetvis inte speciellt intresserad. Jag har varit oändligt trött på hans fånerier. Men i de få filmer han vågat vara lite mer seriös har han faktiskt varit riktigt bra, nämligen i "Punch drunk love" och "Funny people". Karln kanske inte är så dålig i alla fall?

Ok, i "Zohan" är han tillbaka i komediträsket. Men nu funkar det till hundra procent. Givetvis måste man vara i rätt stämning, en sittning i goda vänners lag med mycket sprit funkar utmärkt. Jag skrattade hela filmen igenom. Till och med Sandlers polare, den normalt så irriterande Rob Schneider är lysande.

Sandler spelar den oövervinnerlige israeliske antiterroristen Zohan som slåss mot den likaledes oövervinnerlige palestinske terroristen "The Phantom", spelad av John Turturro.

Filmen är helt crazy, over the topp. Vissa kommentarer och scener är komiskt guld. Ibland är filmen värd en femma, ibland en tvåa. Med rätt grundinställning ger jag denna film hela fyra hårinpackningar.

Betyg: 4/5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar