måndag 21 mars 2022

Barb and Star Go to Vista Del Mar (2021)


Hörde på en Filmspotting att Matt Singer hade rankat denna film som den bästa filmen från 2021. Det lät lite osannolikt, men den minsta lilla chans att en komedi är bra gör mig intresserad. Komedi är en notoriskt underskattad genre och jag letar ständigt efter nya guldkorn. Utmaningen är dock att just komedi är kanske den mest subjektiva av genrer. Vilken annan genre kan vara så hit or miss oavsett vad andra tycker? Humorn är mycket personlig. Men, jag ville givetvis kolla in vad detta handlade om. Vad hade Matt sett i filmen?

Humorn i filmen passar er som älskar sketcher från Saturday Night Live. Detta är en slags spoof film med en evil villain och två charmiga damer som sätter käppar i hjulet. Det påminner lite om Austin Powers-filmerna plus en del musikalinslag.

Kristen Wiig spelar Star och Shannon och hon är alltid kul att se. Däremot var jag inte jättebekant med Annie Mumolo i rollen som Barb. Jag har docks ett henne i tre filmer tidigare. Filmens överraskning blev däremot Jamie Dornan som var riktigt rolig som det visade sig. Jag hade fått för mig att han var ganska stiff i vanliga fall. Här stal han närmast varje scen han var med i och han har en stor roll i filmen. Kul.

Filmen roade mig lite av och till, jag log eller skrattade men den passade tyvärr inte in på min humor. Som komedi var den helt ok, inte mer. Men det är alltid något!

Betyg: 2/5

2 kommentarer:

  1. Komedi är svårt för mig passade filmen som hand i handske många härliga scener

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag kan ju inse att denna passar många som handen i handsken. Gött för dig att den passade! För mig blev det en miss... :)

      Radera