söndag 5 maj 2024

Veckans låt

Häromdagen annonserades det ut i världen att David Gilmour kommer ut med ett nytt soloalbum till hösten. Vilken grej! Jag hoppas att han ger sig ut på en turné igen..

Att se David Gilmour live är nog den näst mest önskade på min "wish list". Och till min belåtenhet ser jag på twitter samtidigt som jag förbereder detta inlägg att han kommer ge konserter i höst. Ska se om jag kan få tag på biljetter och resesällskap och dra iväg till London. Det är dags att besöka London snart i vilket fall...

Väljer en ljuvlig men långsam Floyd-låt som var en av låtarna han körde på 50-årsjubileumskonserten för Fender Stratocaster.

David Gilmour: Marooned (live), Wembley Arena, 24:e September 2004.

2 kommentarer:

  1. Jodå en av de bästa gitarristerna out there. Visst hade det vara kul att se honom live.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt klart och efter Kate Bush är han den mest eftertraktade. Hoppas kunna bocka av honom i höst... :-)

      Radera