fredag 26 juli 2019

Trespass (1992)



En gammal rackare från Walter Hill med Bill Paxton i huvudrollen. Mr Paxton som var med i en liten roll i senaste filmen jag skrev om! Han och William Sadler spelar två branmän som letar efter en skatt (!) i en nedlagd fabrik samtidigt som buset har uppgörelser där. Det blir konflikt och många turer fram och tillbaka. Vem ska vinna priset? Spänningen var olidlig! Not.

Buset spelas av de coola dudarna Ice-T och Ice Cube. Den äldre gentlemannen spelas av Art Evans som vi känner igen från Die Hard 2.

Nej, men detta var ju för festligt. Filmen är ganska sunkig och inte speciellt bra. Ändå kommer jag ihåg att den omtalades som häftig när den var ny. Kan det verkligen stämma? Var detta "coolt" i början av nittiotalet? Really?

Filmen är inte speciellt spännande och den har ingen intressant karaktär egentligen. De flesta är elaka och mer eller mindre korkade. Bill Paxtons karaktär är snäll och korkad istället. Ur askan i elden!

Men den är lite gullig på ett oförargligt sätt och jag var i alla fall inte extremt uttråkad. Jag kan inte ge den de nesligaste betyget så det får bli nästan ok, en tvåa, betyget som innehåller så många olika nivåer...

Betyg: 2/5




2 kommentarer:

  1. Funderade på den här filmen härom veckan. Vill minnas att den var bra, det enda jag minns f.ö - kanske mitt minne spelat mig ett spratt?
    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror tyvärr att denna nog inte håller måttet längre, men man vet ju aldrig hur smaken kan vara... :)

      Trevlig och varm helg tillbaka!

      Radera