söndag 4 januari 2015

The Big Bang Theory - Season 2 (2008-2009)



Jag har haft The big bang theory som min "humorist" ett tag nu. Jag ser ett avsnitt lite då och då, ofta då jag är lite okoncentrerad eller trött och inte vill anstränga mig allt för mycket. Denna serie är vagt underhållande. De många referenserna till dels popkulturella ting, dels forskning och utveckling inom mitt område, teoretisk fysik, gör serien per automatik intressant. Tyvärr matchar inte karaktärerna i serien dess potential. Sheldon är den enda jag finner kul nog för att spendera tid med serien. Alla de andra är tämligen trista, inte minst Leonard och Penny.

Nej du, detta var inte så upplyftande. Jag stiger nog av tåget här.

Betyg: 2/5

12 kommentarer:

  1. Det är nu du ska byta spår och kliva på Transparent-tåget. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller på att se Twin Peaks nu. Men sedan vet man aldrig. Det är en mycket komplex process hur nästa tv-serie väljs...

      För du menar väl inte att köra Transparent som komediserien som man kan slötitta på lite då och då? Jag har uppfattat att du håller den för bra för det.

      Radera
    2. Det är inte så många avsnitt och dom är bara en halvtimme långa, så jag skulle säga att det går att slötitta men man vaknar till medans man tittar :)

      Radera
    3. Precis. Då står den på listan av serier att ses vid tillfälle.

      Radera
  2. Klart duglig serie som jag fortfarande kollar på men du har helt rätt i att det är Sheldon som är roliga resten kan kvitta. Penny var kul i en början men har blivit allt tristare med tiden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gav den två säsonger... Den är inte bra nog för mer.

      Radera
  3. Broder! Finns bara en bot:
    Håll dig till pärlan COMMUNITY! ;-)

    Svik inte Annie och Britta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Herregudar, nej den sviker jag inte. Den pågår också, men den är alldeles för bra för att ha som slötittarserie. Annie och Britta! :-D

      Radera
  4. Där ser man. Jag tycker själv att TBBT är riktigt underhållande men har förstått att det blivit väl mycket av relationsserie på slutet. Härligt nördig med roliga referenser och snygga T-shirts. Och är det inte meningen att Leonard ska vara lite trist -- the straight guy till Sheldons galning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte förstås mest på skådespelarna som spelar Leonard och Penny. De är inte bra... :-)

      Radera
    2. Där ser man igen. Jag tycker att Johnny Galecki gör den där straight guy-rollen bra samt att även Kaley Cuoco gör en bra prestation och att Penny är en rätt rolig roll.

      Radera
    3. Hehe, jag finner dem båda ganska trista som skådisar. Galecki är bara dålig helt enkelt, och Cuoco är tillgjort rolig mest hela tiden vilket är förödande för en serie som denna. Tycker ja'rå.

      Radera