måndag 17 maj 2021

Veckans låt

Vid sidan av filmbloggen och poddandet startade jag ambitiöst nog en musikblogg i januari 2019. Den nya bloggen heter onelouder.reviews. På Onelouder skriver jag på engelska vilket också adderar till huvudvärken. Jag tror att det blev lite för mycket av det god och jag har fått ångest. 

Bloggande och poddande ska vara sprunget ur glädje. Det är trist när det känns som en hemläxa. Onelouder har därmed som man kanske kunde förvänta sig helt stannat av och jag har inte publicerat något där på över åtta månader. 

Så vad ska jag göra med detta? Jag har ändå skrivit mer än hundra skivrecensioner och det är content som jag inte vill bara kasta bort. 

Jag finner mig leka med tanken att lägga ner Onelouder, men skapa en undersida med samma namn här på filmbloggen där jag kan lägga upp skivrecensioner. Jag kan skriva nya recensioner när jag känner för det, och lägga ut gamla recensioner från Onelouder när jag känner för det. Låta lusten styra.

Anledningen jag vill skriva om musik är att det håller musiken mer levande för mig. Genom att skriva om en skiva bildas en bild av skivan i mitt sinne. Jag vet inte vad det kan ge er läsare, men om det kan ge upphov till diskussioner om favoritartister och favoritskivor vore det helt fantastiskt.

Klarar läsarna av denna blogg av lite musik då och då? Och att läsa mina stapplande texter på utrikiska? 

Ja, vad tycker ni? 

Ja just det, en veckans låt också. 

Här kommer en bra låt av ett band som försvann från mitt sinne illa kvickt efter att de la ner. Det blir lätt så att artister som slutar ge ut skivor faller i glömska. En musikblogg kan råda bot på det lite grann. 

4 kommentarer:

  1. Klart man vill läsa om musik alltid trevligt :)
    Känner igen det där med Kent de försvann från radarn när de la av men då jag är lite av en musikperiodare blir det att de dyker upp för mer intensiv lyssning nga ggr per år.
    Tigerdrottningen är lite underskattad en vad jag kallar stabil platta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja såklart man vill läsa om musik! Vi är lika där.

      Är också periodare när det gäller musik. Har blivit mycket Bowie det senaste året. Men lyssnar just nu på Kent av någon anledning. De passar bra in i nuvarande sinnesstämning antar jag.

      Radera
  2. Bring on the music! Alltid spännande att se om det går att hitta områden där vi synkar ;) Och huvudsaken är ju om du känner att det ger dig själv något att skriva om musik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Jag ska bringa den. Alltid kul att prata om musik. Visst är det annorlunda att surra om musik jämfört med film!

      Onelouder på filmbloggen. Wow. Det händer nu! :)

      Radera