fredag 26 oktober 2012

Bästa låten just nu: 1 - Händerna mot himlen


Halloj. Ännu ett nytt musik-projekt. Denna gång ett för alltid pågående projekt med inlägg där jag ropar ut i cyber-rymden att jag hittat en ny låt. Hallo-allo-allo, is there anybody out there?

Ibland poppar det ju upp låtar eller skivor som är så bra att man bara måste dela med sig. Just nu snurrar Petra Marklunds nya singel Händerna mot himlen på radion. Och hemma hos mig. Och i mitt huvud.

Den är så otroligt bra. Jag blir glad att jag fortfarande kan uppskatta nya artister, nya låtar och nya influenser. Livet är kanske inte slut ändå?

Så låt oss fira fredagen med den Jocke Berg-pennade Händerna mot himlen. Njut! Spotify-link här.


4 kommentarer:

  1. Trevligt tema :) lite som veckans låt. Då jag sällan lyssnar på radio kan jag få ett tips eller två.
    Låten var helt ok. Jag kan verkligen förstå att den kan fastna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du följer mina musikinlägg, filmitch. Du är pålitlig... :-)

      Ibland kommer det säkert slinka in några låtar från favoritband, men oftast blir det nog för mig udda låtar (artister/genrer) som jag fattat tycke för.

      Radera
  2. Ja! Jag har också fastnat för denna låt, fast då mest för musiken (jag lyssnar ju som bekant sällan på texter ;). En riktig liten adrenalinkick.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vi vet ju alla att du inte är så mycket för texter... ;-)

      Låten är gôrgo helt enkelt.

      Radera