fredag 2 april 2010

Zodiac (2007)


I Need to know who he is.

Zodiac, polisthriller som baseras på verkliga händelser i San Fransisco i slutet av 60-talet. Jake Gyllenhaal och Robert Downey Jr och med David Fincher bakom kameran. Det låter mycket intressant, och det var det väl antar jag. Filmen är långsam och lång. Bitvis spännande, men aldrig så tät och gripande som jag hoppats. Seriemördaren var intressant, men man fick aldrig grepp om honom (duh!). Jag hade gärna sett mer. Hur som helst var jag nog lite trött när jag såg den och jag nickade till en och annan gång. Syrran satt på helspänn hela filmen igenom verkade det som, svågern inte lika lättimponerad. Kanske högre betyg om jag ser om den, den har ju fått rätt så bra kritik av andra...

Betyg 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar