söndag 27 januari 2019

Minding the Gap (2018)


Även om jag gillar dokumentärer, ja till och med ibland älskar dokumentärer, brukar de aldrig få plats på mina topplistor över årets bästa filmer. Jag tror inte att jag har en enda dokumentär på någon av de tidigare listorna, eller hur va? Jag har inte dubbelkollat, nyfikna läsare får gärna rätta mig om jag kommer ihåg fel. Men nu kan det kanske vara dags! Ska 2018 bli året då det händer?

Minding the gap är en dokumentär av filmaren Bing Liu. Inspelad under 12 år i staden Rockford, Illinois, följer han sitt eget och sina vänner Kiere och Zacks liv. Och jag som trodde att detta var en dokumentär om skateare och skate boarding. Jag trodde att detta kunde vara dokumentären som gick hand i hand med den bra spelfilmen Skate kitchen.

Och visst skatboardas det i Minding the gap också, och några av filmens snyggaste sekvenser är på skateboarding. Men filmen handlar egentligen om något helt annat.

Betyg: 5/5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar