fredag 16 september 2022

Jurassic World Dominion (2022)


Haha, vilken skön rackarbajsare detta var! En dum-dum men underhållande äventyrsfilm som vagt påminner om "Jurassic Park". Ja så har vi då kommit till slutet på den nya trilogin... För det är väl slutet? Antagligen inte men vad vet jag.

Chris Pratt må inte ha en chans mot namnen Hemsworth men han är allt charmig på sitt eget sätt och jag måste säga att jag gillar Bryce Dallas Howard också. Såg några intervjuer med henne i samband med tv-serien "Mandalorian" och hon är bra!

Visst är handlingen galet ologisk men jag har ändå redan några dagar efter titten glömt den så det kan inte vara så viktigt. Filmen funkade perfekt en fredagskväll när man var trött i huvudet efter en stressig vecka på jobbet. Dessutom fick vi träffa de gamla karaktärerna från originaltrilogin. Jag gillar Jeff Goldblum och Sam Neill och gillade att hänga med dem igen. 

Filmen var så urvattnad att jag inte kommer på mer att tillägga. Men tusan den var underhållande! Tyvärr var den som så oftast nu för tiden rejält för lång. Hade den klippts ner med en 30-40 minuter hade den kanske till och med varit bra!

Nu får den en "helt ok"-betyg.

Betyg: 2/5

4 kommentarer:

  1. Som du säger, vääldigt lättglömd. Och alldeles för lång. Men för min del var den i alla fall mer lyckad än mittenfilmen även om det handlade mer om stora syrsor än dinosaurier :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, syrsor? Well, jag såg något på twitter om att detta inte var den sista filmen heller. Antar att så länge de tjänar pengarna så kommer de fortsätta tycka ut filmer om syrsor och liknande. :-D

      Radera
  2. Jodå jag har sett filmen men kommer inte ihåg ett dyft, Gillar mellan filmen bäst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du nailade det. Kommer inte ihåg! :-D

      Radera