måndag 30 maj 2022

Shinypodden Special - Toppfilmer 2021, del 1


Nu är det hög tid att sätta punkt för filmåret 2021. Och det ska vi hjälpa till med. Här har ni Shinypodden Special - Toppfilmer 2021, del 1.

Jag och gästerna Jojjenito, Carl och Niklas parat om våra tio filmfavoriter från förra året i två maffiga avsnitt. Del 1 publicerades idag. 

Hoppa över till Shinypodden och lyssna!

Biden ovan visar toppfilmer från förra året. Tror ni någon av de filmerna kommer med på någon av våra listor?


2 kommentarer:

  1. Tack för trevligt samtal som vanligt i dessa avsnitt. Lite överraskad av att CODA bara förekom på din lista, hade nog trott att det skulle gå hem generellt. Jag tyckte ju också väldigt bra om den men måste återigen vara lite motvalls :) För min del var själva grejen med filmen teckenspråket eller kommunikationen. Rent känslomässigt var den tecknade uppsjungningen bästa scenen. De övriga delarna var välgjorda men samtidigt ganska välbekanta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade missat kommentaren. Tack! Ja lite konstigt var det kanske att de andra inte hade gett COAD chansen då den var så omtalad i samband med Oscars.

      Jag håller med om att kommunikation var en viktig aspekt med filmen och jag gillade det också. Jag gissar att jag ville vara tydlig med att filmen inte endast ska ses som en film om döva personer utan att den som du är inne på också ger en "vanlig" story. Men tack för att du lyfte och därmed förtydligade den biten. :)

      Radera