tag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post7583288717381204183..comments2024-03-28T13:54:44.717+01:00Comments on <i>Fripps filmrevyer</i>: Top 10 of the 1990sHenkehttp://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-12321016911607679482020-03-04T19:06:51.489+01:002020-03-04T19:06:51.489+01:00Jag hoppas att din lista skulle vara så personlig ...Jag hoppas att din lista skulle vara så personlig som möjlig. Gärna någon överlapp eller två men inte fler! The Player är MIN! ;-)Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-61279253091058950722020-03-04T18:07:00.533+01:002020-03-04T18:07:00.533+01:00Spännande -- jag vet ärligt talat inte hur mycket ...Spännande -- jag vet ärligt talat inte hur mycket din lista skulle överlappa med min hypotetiska. Skulle nog vara Matrix i så fall. Har aldrig varit något fan av Altman men minns iaf The Player som bättre än Short Cuts.Sofiahttps://bilderord.wordpress.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-6820707676197990182020-03-02T10:53:40.604+01:002020-03-02T10:53:40.604+01:00Kul att du gillade de två filmerna. Sen är det en ...Kul att du gillade de två filmerna. Sen är det en personlig sak vad som blir personliga favoriter. :-)<br /><br />Nja, en liten känga men inte pga Magnolia i första hand. Jag gillade Magnolia mycket men den kröp aldrig in i min personliga "pantheon", och jag har aldrig sett om den vilket jag gjort med alla 10 filmer som listas ovan. Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-30910576319416790042020-03-02T10:45:49.279+01:002020-03-02T10:45:49.279+01:00Det är fint med så här personliga listor med filme...Det är fint med så här personliga listor med filmer som behöver någon som bär facklan för dem. The Player och L.A. Story har jag enbart sett för att du propagerat så hårt för dem, och det är de väl värda.<br /><br />En känga åt Magnolia? Jag skulle definitivt ha med den på en topp fem från 90-talet, med en tanke om att PTA tagit inspiration av Altman och lagt in ytterligare dimensioner. Och det säger väl allt om att jag är mer av en pretentiös dysterkvist än du. :)Carlhttp://www.harduintesettden.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-36127170182729733432020-03-02T08:56:26.334+01:002020-03-02T08:56:26.334+01:00Som sagt är det vanskligt med så personliga listor...Som sagt är det vanskligt med så personliga listor som dessa är. Det är knappt att man ids rekommendera de osedda ens. Allt beror på ens egen historia runt filmerna och nostalgin den ger.<br /><br />Mina filmer är inte rangordnade över huvud taget vilket förvirrar mig när du listar dem efter den icke-existerande rangordningen. ;-)<br /><br />Om jag skulle listad dem skulle tex Desperado komma på plats 10. Har alltid älskat den och den var den första dvd jag någonsin köpte (om jag minns rätt), men när jag såg om den senast hade den tappat lite. Jag hade blivit mätt på den helt enkelt. Men när jag skulle lista de tio 90-talsfilmer jag längst haft som mina favoriter var den given. <br /><br />True romance är nog den som skulle hamna som nummer 1 med The Player och The fifth element som övriga på top 3.<br /><br />Ska bli superkul att göra 80-talet, det filmdecennium som skapade mitt filmintresse och formade min smak antar jag. 70-talet kommer vara helt annorlunda för de filmerna har alltid varit "gamla" i mitt huvud, dvs när jag började se film var de redan gamla. Som mina systersöner säger om 90-talsfilm för övrigt. :-)Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-35595023348110634092020-03-01T23:20:18.206+01:002020-03-01T23:20:18.206+01:00Jovisst var detta en Henke lista: Action och drama...Jovisst var detta en Henke lista: Action och drama med en tvist. Tar filmerna i tur och ordning:<br /><br />10 - Som jag skrev i min kommentar över hos mig tror jag att jag såg denna film vid fel tillfälle. Kanske skulle jag uppskatta den mer idag.<br />9 - Bra rulle borde ha varit med som bubblare iaf<br />8 - Har sett men minns den inte alls<br />7 - Visuellt snygg men det är allt - försökte se om den häromåret men tyvärr alldeles för fjantig tyckte jag.<br />6 - Ej sett och inte så sugen heller<br />5 - Har sett men minns inget av filmen<br />4 - Pacino och korkat slut sänkte effektivt denna film för mig men shootouten är bra.<br />3 - Föll på målsnöret hos mig - tänker oftare på Bitter moon än The Matrix<br />2 - Jodå skojig film som tål att ses om<br />1 - Bra rulle som kanske skulle varit med som bubblare hos mig.<br />Du frågade om mina är rangordnade? Jo men listan är alltid lite darrig - det är väl topp tre som sitter säkert på listorna skulle jag tro.<br />Vi hörs i 80-talet!filmitchhttps://www.blogger.com/profile/14224918583754709447noreply@blogger.com