tag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post7476885496833690840..comments2024-03-27T12:18:25.088+01:00Comments on <i>Fripps filmrevyer</i>: Top 10 films of 1977Henkehttp://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-34388589383594221472017-04-11T09:14:33.775+02:002017-04-11T09:14:33.775+02:00Star Wars. Vid min senaste omtitt på originaltrilo...Star Wars. Vid min senaste omtitt på originaltrilogin växte Star wars medan Emipre strieks back falnade något. Episode V tappar tempo ganska betänkligt när Luke är på träningen medan Episode IV är klockren rakt igenom. Så just nu håller jag Ep 4 som den starkaste i trilogin, tätt före Ep 5. sexan är långt efter, den är alldeles för ojämn.Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-62092097586184707882017-04-11T09:11:06.816+02:002017-04-11T09:11:06.816+02:00Jupp, det är den verkligen! :-)Jupp, det är den verkligen! :-)Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-82914011582428399962017-04-06T20:41:19.766+02:002017-04-06T20:41:19.766+02:00Jupp, Star Wars ÄR en klassiker.Jupp, Star Wars ÄR en klassiker.Sofiahttps://bilderord.wordpress.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-9740623484614762672017-04-06T14:43:49.926+02:002017-04-06T14:43:49.926+02:0010. Samma här, såg den aldrig som ung så det kan s...10. Samma här, såg den aldrig som ung så det kan så klart vara en avgörande faktor. Fast en bra film ska funka ändå och inte bara leva på nostalgi.<br /><br />9. Ok, Belle de jour känner jag till men inte sett. Tack för tipset/påminnelsen.<br /><br />8. Jo, blev sugen på att se om den när jag såg din text och dina bilder från filmen.<br /><br />6. Nu ser det bra ut ;) Om man som jag gillar hockey (riktig) så är den oslagbar. Fångar allt väldigt bra, på och utanför isen.<br /><br />4. Ja, jag var nog inte upplagd för den när jag började se om den. Men ska helt klart se om den någon gång. Har nog ändå sett den två gånger har jag för mig, men det var ett bra tag sen sist.<br /><br />1. Nej, bättre än vad jag kom ihåg den var den inte - den var lika bra ;) Kunde inte vara mycket bättre än vad jag mindes den som. Håller med om att det var en oerhört skön känsla när det visade sig att den håller så bra!Movies - Noirhttps://www.blogger.com/profile/07555505278667882402noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-62793913961488754922017-04-06T08:58:30.326+02:002017-04-06T08:58:30.326+02:00Låter rimligt! :-)Låter rimligt! :-)Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-43700043885328393412017-04-06T08:57:10.675+02:002017-04-06T08:57:10.675+02:00Movies - Noir5 april 2017 16:05
10. Close Encounte...Movies - Noir5 april 2017 16:05<br />10. Close Encounters of the Third Kind - Lite överraskande att hitta den så långt ner på din lista, men jag förstår dig. Har den själv som den kanske största besvikelsen från året...<br />- håller helt med, jag tycker denna är överskattad. men så såg jag den inte som ung heller - inga nostalgikänslor.<br /><br />9. That Obscure Object of Desire - Ej sett. Just det där med surrealism har jag ofta lite svårt för och därför har jag hållit mig undan Luis Buñuel. Fast det kan det bli ändring på någon gång.<br />- Pröva hellre Belle de jour (1967) som första film. Den är helt klart lite mer intressant. <br /><br />8. The Duellists - Behöver se om då jag såg den för alltför länge sen för att kunna säga något om den.<br />- helt klart värd att ses<br /><br />7. A Bridge Too Far - Kul att se den på listan. Hör även hemma på min lista.<br />- yay!<br /><br />6. Slap Shot - Åh ja, absolut toppfilm och favorit hur många gånger jag än ser om den. Förresten, bilden du har på Hanson-bröderna är manipulerad. Någon har bytt ut matchtröjorna på dem (till NHL-laget Columbus Blue Jackets)...<br />- tack, har bytt ut tröjjorna på bilden. Lätt överskattad film, men rolig i sina stunder.<br /><br />5. Saturday Night Fever - Nu var det länge sen jag såg den, men Travolta, musiken och känslan är mycket bra. Trots det fick den inte mer än ett ok betyg från min sida. Kanske ser om den någon dag.<br />- Influerad av Rocky, men med discodans istället för boxning. Det låter absurt men det funkar. Dramat är bra.<br /><br />4. Suspiria - Mycket snygg och bra musik, men den har tappat för egen del genom åren. Behöver se om den (om det går eftersom jag stängde av efter bara några minuter senast jag försökte).<br />- aj då, stängde du av? Jag som tycker att inledningen är så suggestiv och kanske filmens starkaste parti<br /><br />3. The Spy Who Loved Me - En bra Bond och ganska given på min lista.<br />- Given! Yay! <br /><br />2. Annie Hall - Kan det vara klädstilen och/eller Diane Keaton som gör att jag inte riktigt har denna Woody som en favorit? Tål att ta reda på nästa gång jag ser den. För jag är sugen på att se om den och ge den en chans att ta sig in på min lista.<br />- en av Woodys mest ikoniska filmer och rollkaraktärer (kvinnliga)<br /><br />1. Star Wars - Håller fullständigt med dig. Nostalgisk, men även riktigt bra än idag. Var lite orolig när jag skulle se om den, men den var riktigt härlig och fortfarande en favorit.<br />- visst var det en härlig känsla när man insåg att den håller och är ännu bättre än vad man kom ihåg!? :-) Yay!Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-28650802832109056442017-04-06T08:50:44.038+02:002017-04-06T08:50:44.038+02:00Nostalgikänslorna kan göra underverk för filmer. S...Nostalgikänslorna kan göra underverk för filmer. Star Wars älskades under uppväxten men när jag såg om den häromåret var den bättre än vad jag kom ihåg!! Den gick till och med om The empire strikes back.<br /><br />Närkontakten såg för första gång i Decennier och utan nostalgikänslorna som stöd var den ganska ojämn och den kändes som kraftigt överskattad.<br /><br />Duellisterna ser lustiga ut på bilden, men filmen är oväntat brutal i duellerna. Låt dig inte luras av bilden helt enkelt. Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-46727439126424157562017-04-06T08:50:09.526+02:002017-04-06T08:50:09.526+02:00Oklart. Den ligger längst ner av de fyra ovan iaf....Oklart. Den ligger längst ner av de fyra ovan iaf.<br />Jag har för dålig koll på vilka andra filmer som kom 1977.Halohttps://www.blogger.com/profile/12814735812355948033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-73420212976575507452017-04-06T08:47:20.461+02:002017-04-06T08:47:20.461+02:00Härligt. Det är på håret att Närkontakten kommer m...Härligt. Det är på håret att Närkontakten kommer med på min lista. Är den högre upp på din lista (om en sådan skulle finnas)? Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-66384008778478123282017-04-06T08:45:32.628+02:002017-04-06T08:45:32.628+02:00Japp. Vi har som det verkar sett ungefär samma fil...Japp. Vi har som det verkar sett ungefär samma filmer från året...Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-53271881936606273412017-04-05T16:05:20.347+02:002017-04-05T16:05:20.347+02:0010. Close Encounters of the Third Kind - Lite över...10. Close Encounters of the Third Kind - Lite överraskande att hitta den så långt ner på din lista, men jag förstår dig. Har den själv som den kanske största besvikelsen från året...<br /><br />9. That Obscure Object of Desire - Ej sett. Just det där med surrealism har jag ofta lite svårt för och därför har jag hållit mig undan Luis Buñuel. Fast det kan det bli ändring på någon gång.<br /><br />8. The Duellists - Behöver se om då jag såg den för alltför länge sen för att kunna säga något om den.<br /><br />7. A Bridge Too Far - Kul att se den på listan. Hör även hemma på min lista.<br /><br />6. Slap Shot - Åh ja, absolut toppfilm och favorit hur många gånger jag än ser om den. Förresten, bilden du har på Hanson-bröderna är manipulerad. Någon har bytt ut matchtröjorna på dem (till NHL-laget Columbus Blue Jackets)...<br /><br />5. Saturday Night Fever - Nu var det länge sen jag såg den, men Travolta, musiken och känslan är mycket bra. Trots det fick den inte mer än ett ok betyg från min sida. Kanske ser om den någon dag.<br /><br />4. Suspiria - Mycket snygg och bra musik, men den har tappat för egen del genom åren. Behöver se om den (om det går eftersom jag stängde av efter bara några minuter senast jag försökte).<br /><br />3. The Spy Who Loved Me - En bra Bond och ganska given på min lista.<br /><br />2. Annie Hall - Kan det vara klädstilen och/eller Diane Keaton som gör att jag inte riktigt har denna Woody som en favorit? Tål att ta reda på nästa gång jag ser den. För jag är sugen på att se om den och ge den en chans att ta sig in på min lista.<br /><br />1. Star Wars - Håller fullständigt med dig. Nostalgisk, men även riktigt bra än idag. Var lite orolig när jag skulle se om den, men den var riktigt härlig och fortfarande en favorit.Movies - Noirhttps://www.blogger.com/profile/07555505278667882402noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-55373224839784382002017-04-05T15:06:08.130+02:002017-04-05T15:06:08.130+02:00Close Encounters har jag med men högre och jag gil...Close Encounters har jag med men högre och jag gillar slutdelen. Jag fick den där melodislingan på hjärnan minns jag när såg filmen som barn. Dessutom gick jag omkring i plugget och gjorde rörelsen med handen. Mer nostalgi kring den filmen än SW för mig. Jag tror det beror på att mina föräldrar var i USA och såg den på bio där och sen visade den för mig.<br /><br />Ser de inte lite fjolliga (får man säga så?) ut de där duellisterna?Jojjenitohttp://jojjenito.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-90246984943468621952017-04-05T12:14:42.419+02:002017-04-05T12:14:42.419+02:00Ingen aning hur min lista skulle se ut, men jag sk...Ingen aning hur min lista skulle se ut, men jag skulle gissa på fyra överlapp:<br />Närkontakt, Susperia, TSWLM och Star Wars.Halohttps://www.blogger.com/profile/12814735812355948033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-6674854544022834702017-04-05T11:06:59.606+02:002017-04-05T11:06:59.606+02:007 fina överlapp min bäste herre!
Great minds...ige...7 fina överlapp min bäste herre!<br />Great minds...igen.<br /><br />Steffohttp://flmr.menoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-78504246879078861302017-04-05T09:07:34.132+02:002017-04-05T09:07:34.132+02:00Ahhh, Star Wars såg jag dessutom häromåret och den...Ahhh, Star Wars såg jag dessutom häromåret och den stod upp. Är fortfarande fantastiskt bra.<br /><br />Suspiria är den mer unika filmen om du väljer mellan den och The duellists. :-)Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-66451896064410157492017-04-05T09:00:55.929+02:002017-04-05T09:00:55.929+02:00Åh, the duellists verkar ju härlig, måste ses. Sus...Åh, the duellists verkar ju härlig, måste ses. Suspiria var på se-listan men hanns inte med... Skönt med star wars på topp, den är ju fin-finFilmfrommenhttps://www.blogger.com/profile/16042951589251474153noreply@blogger.com