tag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post4755521324836287622..comments2024-03-28T13:54:44.717+01:00Comments on <i>Fripps filmrevyer</i>: 52 Directors - Tony ScottHenkehttp://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-34431160396728322522019-01-09T22:40:43.944+01:002019-01-09T22:40:43.944+01:00Hehe, jo det är kanske en rimlig beskrivning av sk...Hehe, jo det är kanske en rimlig beskrivning av skillnaden dem emellan. <br /><br />Tycker ändå att Patricia Arquette och Kiera Knightley tar plats, speciellt den förstnämnda.<br /><br />Vilka är dina favoriter av Tony? :)Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-27844451136268771102019-01-09T22:19:54.039+01:002019-01-09T22:19:54.039+01:00Starkt 90-tal, vilket inte många kan skryta med. J...Starkt 90-tal, vilket inte många kan skryta med. Jag vill minnas att Days of Thunder var ganska mysig på sin tid och The Last Boyscout är skön på ett 1991-vis.<br /><br />En slående skillnad mellan Tony och Ridley är hur mycket rent testosteron det pumpar i Tonys filmer. Domino och True Romance i all ära, men det är ingen Sigourney Weaver och Susan Sarandon här direkt. Mer Tom Cruise och Denzel Washington.Carlhttp://www.harduintesettden.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-69706603595883427042019-01-09T08:52:59.125+01:002019-01-09T08:52:59.125+01:00Ja men se där, du är inne på samma tankebanor som ...Ja men se där, du är inne på samma tankebanor som är ursprunget till detta projekt. Vem av bröderna har starkast filmografi? Men jag kommer också till slutsatsen att Ridley nog har en svårslagen topp...<br /><br />Kul lista som ger mig än mer eld i baken att ta och se den där Crimson tide...Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-24636412296509235352019-01-09T01:20:18.680+01:002019-01-09T01:20:18.680+01:00Om man slår samman Tonys filmer mot Ridleys skulle...Om man slår samman Tonys filmer mot Ridleys skulle han nog få ett högre medelbetyg men Blade runner och Alien är svårslagna, Filmitch lista på en höft.<br />1 True romance<br />2 Crimson tide<br />3 Spygame<br />4 Last boyscout<br />5 Enemy of the state<br /><br />Har aldrig sett Top Gun somnar var gång jag försöker se den - försvarsmekanism?<br />filmitchhttps://www.blogger.com/profile/14224918583754709447noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-31814276991368700172019-01-08T08:43:59.676+01:002019-01-08T08:43:59.676+01:00Tack för din lista!
Bra val och inget att vara so...Tack för din lista!<br /><br />Bra val och inget att vara sorry för. Den kom i alla fall med på listan!<br /><br />Jag har ju inte sett Crimson Tide och ångrar nu att jag inte hann se den inför min lista. Får se om jag får anledning att uppdatera i efterhand...Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-85981106592370152162019-01-08T08:39:35.793+01:002019-01-08T08:39:35.793+01:00Så svårt att göra en Tony Scott lista, men här är ...Så svårt att göra en Tony Scott lista, men här är ett försök på topp fyra:<br /><br />1) Top Gun<br />- Fortfarande bästa flygfilmen<br />2) Crimson Tide<br />- En höjdare<br />3) Beverly Hills Cop 2<br />- Bästa BHC-filmen<br />4) True Romance<br />- Sorry Henrik. :(Halohttps://www.blogger.com/profile/12814735812355948033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-36497056399969610322019-01-08T08:38:47.518+01:002019-01-08T08:38:47.518+01:00Ja omtittningsfaktorn är hög på flera av dessa fil...Ja omtittningsfaktorn är hög på flera av dessa filmer. <br /><br />Jag fann inte Man on fire särskilt speciell efter jag sett den frösta gången men den har växt var gång jag sett den och den dyker ju upp på tv lite då och då och till slut satt jag mig ner och såg om hela och insåg då hur sablans bra den är. <br /><br />Snuten i Hollywood-filmerna var favoriter när jag växte upp men för mig har de inte hållit lika bra som vissa andra från den tiden.<br /><br />True romance är en personlig favorit. Manuset från Quentin Tarantino är glimrande.Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-86509826194225588862019-01-08T07:29:11.848+01:002019-01-08T07:29:11.848+01:00Det var inte alls lätt att rangordna en Tony Scott...Det var inte alls lätt att rangordna en Tony Scott-lista för egen del. Har ingen utpräglad favorit och med en hel del jämnbra filmer utan de riktiga topparna.<br /><br />Har aldrig riktigt sett storheten i Man on Fire och True Romance, även om den senare har större potential att växa med tiden.<br /><br />Crimson Tide letar sig in på min topp fem medan man gott kan vara utan Unstoppable. Deja Vu hade en rolig premiss, men tappar tyvärr under filmens gång. Håller med om att The Last Boy Scout är en skön 90-talare som är på gränsen till att komma med på topp fem...<br /><br />Beverly Hills Cop II är inte i närheten av ettan, men fortfarande en favorit. Synd att trean är klart mycket sämre, annars hade det varit en favorittrilogi.<br /><br />En oftast stabil regissör med en skön actionstil. Hans filmer har för det mesta en hög omtittsfaktor och det kan man inte säga om alla regissörer.Movies - Noirhttps://www.blogger.com/profile/07555505278667882402noreply@blogger.com