tag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post4241946496423584452..comments2024-03-28T13:54:44.717+01:00Comments on <i>Fripps filmrevyer</i>: 52 Directors - The Coen brothersHenkehttp://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-3574260279991794822019-01-17T16:52:16.304+01:002019-01-17T16:52:16.304+01:00Wohoo! I like it. Stå upp sina favvisar. Helt rätt...Wohoo! I like it. Stå upp sina favvisar. Helt rätt! Jag gillar också Burn after reading för övrigt. Kommer ihåg att jag skrattade så att jag grät på bion... :-DHenkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-43022385576662368382019-01-17T15:13:12.728+01:002019-01-17T15:13:12.728+01:00Har sett alla utom tre filmer: The man who wasen t...Har sett alla utom tre filmer: The man who wasen there och deras två senaste filmer.Ofta bra regissörer min fem i topp<br /><br />1 No country for old men<br />2 Big Lebowsli<br />3 Lady killers<br />4 Burn after reading<br />5 Fargo<br />Jag gillar Ladykillers och är gammal nog för att stå för det ;)filmitchhttps://www.blogger.com/profile/14224918583754709447noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-43971028521090525972019-01-15T14:04:48.632+01:002019-01-15T14:04:48.632+01:00Ja, de är kanske i en vagt nedåtgående trend nu, k...Ja, de är kanske i en vagt nedåtgående trend nu, kan så vara. Å andra sidan var kanske inte den första halvan av 00-talet deras starkaste heller? Det går i vågor!<br /><br />Jag såg ju om både Llewyn Davis och Hail, Caesar för podden och den förra ändrade sig inte ett dugg, kvar på stabil 3:a, men den senare var klart bättre vid en omtitt och den jackade jag upp till en 4:a.<br /><br />Stabil lista som många filmälskare skulle känna igen sig i.Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-82375636305253490272019-01-15T13:29:47.995+01:002019-01-15T13:29:47.995+01:00Coen är favoriter och även jag har sett alla deras...Coen är favoriter och även jag har sett alla deras filmer. Under senare år har kanske glansen falnat en aning. Hail, Caesar!, Llewyn Davis var stabila treor. Sen såg jag även den sista jag inte hade sett förut för några år sen, The Ladykillers, och den höll samma låga nivå som Burn After Reading.<br /><br />Min topp-5, spontant:<br /><br />Delad 5. Fargo & Barton Fink (cheat)<br />4. The Big Lebowski<br />3. True Grit<br />2. Blood Simple.<br />1. No Country for Old MenJojjenitohttps://jojjenito.wordpress.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-6391203359412740372019-01-15T09:23:47.744+01:002019-01-15T09:23:47.744+01:00Mina bubblare:
The Big Lebowski
Hail, Caesar
Burn ...Mina bubblare:<br />The Big Lebowski<br />Hail, Caesar<br />Burn after reading<br />The ballad of Buster Scruggs<br />O brother, where art thou?<br /><br />Damn, de har många bra filmer! Blood simple, Barton Fink och The man who wasn't there är ju också bra! :)Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-22647014790807977062019-01-15T09:18:37.560+01:002019-01-15T09:18:37.560+01:00Hehe, jag tror nog inte att du kan ta åt dig "...Hehe, jag tror nog inte att du kan ta åt dig "äran" här. Filmer som The Ladykillers, Hudsucker proxy och Intolerable cruelty gör jobbet. Och i viss mån den vresige Llewyn Davis!<br /><br />Stark topp, stark body men också en hög filmer som inte funkar. Antagligen ett bra tecken för om de bara jobbat med säkra projekt hade de nog inte haft lika stor spännvidd och därmed inte lika många i topp.Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-64846433007094886772019-01-15T09:15:42.579+01:002019-01-15T09:15:42.579+01:00Mycket roligt med denna typ av listor, absolut. Jo...Mycket roligt med denna typ av listor, absolut. Jodå, de har varit favoriter och är det fortfarande, men de är för ojämna för att vara helgjutna. deras sämsta filmer är för dåliga helt enkelt.Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-9922440891418733702019-01-15T08:42:39.680+01:002019-01-15T08:42:39.680+01:00Oj, ingen av dina #5-3 skulle vara aktuella för mi...Oj, ingen av dina #5-3 skulle vara aktuella för min del i dagsläget. Men då har jag iofs ännu inte tagit mig fram till True Grit eller omtitt på Miller's Crossing. Förutom Hudsucker skulle nog både Big Lebowski, O Brother och Hail kunna vara listaktuella.Sofiahttps://bilderord.wordpress.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-8511155334438934322019-01-15T08:16:31.873+01:002019-01-15T08:16:31.873+01:00Snöpligt att jag förstörde Coens för dig. Annars b...Snöpligt att jag förstörde Coens för dig. Annars brukar väl poddandet alltid höja uppskattningen? Jag blev för övrigt komplett nyligen genom att se Intolerable Cruelty. Den är inte direkt aktuell för en topp fem eller tio.<br /><br />För min del är Barton Fink, The Big Lebowski och Hail, Caesar! femmor, så de ligger väl i topp. Men A Serious Man och Inside Llewyn Davis är nog någon omtitt från en femma också, så det blir trångt i toppen. True Grit är nog precis utanför topp 5.<br /><br />Det kan vara läge att se om Fargo och No Country... då jag har dem lägre än vad som är rimligt.Carlhttp://www.harduintesettden.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-30391642939414488302019-01-15T07:28:13.020+01:002019-01-15T07:28:13.020+01:00Mycket intressant. Hade ingen aning om att du hade...Mycket intressant. Hade ingen aning om att du hade sett alla deras filmer och alltså har dem som sådana favoriter. Har själv hoppat över en del av deras filmer som inte riktigt lockat eftersom deras komedier inte direkt har funkat på mig. Men det är klart, alla deras filmer är värda en chans.<br /><br />Mycket kul att återse Miller's Crossing på listan då jag valde att se om den och Barton Fink innan jag kunde känna mig helt säker och nöjd med min lista. MC var bättre än jag mindes den som och en plats på listan var given.<br /><br />Deras tre toppfilmer är som du säger givna. Fast jag har ju endast två av dina topp tre bland min topp tre. A Serious Man var helt ok som jag minns det, men lämnade inga direkta spår efter sig. Kanske växer den vid en framtida omtitt...<br /><br />Kul med dessa listor, inte sant? ;)Movies - Noirhttps://www.blogger.com/profile/07555505278667882402noreply@blogger.com