tag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post2133651155486049943..comments2024-03-27T12:18:25.088+01:00Comments on <i>Fripps filmrevyer</i>: Top 10 films of 1990Henkehttp://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-45293578603341315702020-08-20T11:03:07.886+02:002020-08-20T11:03:07.886+02:00Du får titta om dina egna val först! Man vet aldri...Du får titta om dina egna val först! Man vet aldrig vilka som håller och icke... :)Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-89229694757567519072020-08-18T21:06:52.049+02:002020-08-18T21:06:52.049+02:00Haha, ja, det är sant - det är ju svårigheten. Jag...Haha, ja, det är sant - det är ju svårigheten. Jag har satt upp flera filmer från filmspanarnas 1991-listor på min lista över filmer att se, och när jag är klar med det kommer jag också behöva uppdatera min lista. :-) Magnushttps://www.spelochfilm.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-59626039942570283672020-08-15T12:01:42.233+02:002020-08-15T12:01:42.233+02:00Hehe, jo men den är ju en klassiker!
Ojoj, känns ...Hehe, jo men den är ju en klassiker!<br /><br />Ojoj, känns som att min lista skulle behöva en uppdatering... Det ändras snabbt efter man plitat ner en lista. :-)Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-10522153675152892702020-08-14T08:50:12.946+02:002020-08-14T08:50:12.946+02:00Vi hade några överlapp, och kul att du satte Total...Vi hade några överlapp, och kul att du satte Total Recall på plats 3 precis som jag. Arnold i högform. :-) Magnushttps://www.spelochfilm.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-16913104971733274432020-01-04T14:37:04.649+01:002020-01-04T14:37:04.649+01:00Yes, always most entertaining! :-)Yes, always most entertaining! :-)Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-65277334357410762132019-12-30T19:09:15.532+01:002019-12-30T19:09:15.532+01:00schwarzeneger was genial.schwarzeneger was genial.janitoxhttps://www.blogger.com/profile/04866260209556271981noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-92144467231237598282016-05-05T14:37:15.323+02:002016-05-05T14:37:15.323+02:009. Kommer ihåg den som klart bra, men eftersom den...9. Kommer ihåg den som klart bra, men eftersom den bleknar jmf 1 o 2 så blir det kanske svårt för folk att hålla fokus på hur bra/dålig den är på "egna ben"...?<br /><br />6. alltid kul, om än inte ett självändamål, att ha med en "guilty pleasure" eller två på listorna...<br /><br />4. hade varit en bra gissning!<br /><br />1. YAY!<br /><br />Jag får be om ursäkt för min gissning. Kan kanske trösta lite att jag ändå nämnde Edward Scissorhands i gissningen... Tyckte att den gissen var för obvious och ville showa off. Men ack, där fick man...Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-78863084816683529522016-05-05T14:31:43.021+02:002016-05-05T14:31:43.021+02:0010. Pacific heights – Stabil thriller
9. The Godfa...10. Pacific heights – Stabil thriller<br />9. The Godfather: Part III – Det var värst vad till och med den dåliga delen av serien var poppis ;)<br />8. Die hard 2 – Stabil actionthriller. Yay Renny<br />7. Pretty woman – Mja, tycker nog inte att den hållit måttet över åren<br />6. Nuns on the run – Hoppsan, lite oväntat men man ska inte underskatta guilty pleasures<br />5. The hunt for Red October – Yay ubåtar och svettiga ansikten<br />4. La femme Nikita – Tror faktiskt den här var med som gissningsalternativ för min del. Själv skulle jag egentligen behöva se om, fattade inte alls grejen när det begav sig<br />3. Total recall – Yay Arnie!<br />2. Miller's crossing – Mja, minor Coen men å andra sidan har jag bara sett den en gång<br />1. Jacob's ladder – Yay gissning OCH gemensam etta!<br /><br />Ouch för den gissningen :D Men iofs, naturromantik var ju inte helt offSofiahttps://bilderord.wordpress.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-17358065967266094872016-05-05T14:21:12.911+02:002016-05-05T14:21:12.911+02:007. Låter rimligt, jag lovar hålla mina tassar från...7. Låter rimligt, jag lovar hålla mina tassar från Goodfellas om du låter Pretty woman vara i fred! :-)<br /><br />5. Waaat?<br /><br />1. Coolt. Du har bra filmsmak! ;-)Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-68558238721486394562016-05-05T14:19:52.625+02:002016-05-05T14:19:52.625+02:009. Det är lugnt, Johan, jag har din rygg då det gä...9. Det är lugnt, Johan, jag har din rygg då det gäller denna. Bara att den är inte lika bra som de första filmerna betyder ju inte att den är sämre än andra filmer från 1990 per definition!<br /><br />6. Kan inte garantera att den håller än idag. Och kan inte uttala mig om Clockwise heller. Den gillade jag inte ens när den var ny.<br /><br />4. Jag behöver också se om den. Kanske en filmkväll i filmrummet? :-)<br /><br />3. Ja, vad tittar han på! :-D<br /><br />1. Kommer aldrig glömma Jacob's ladder upplevelsen...Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-63786211906772896112016-05-05T12:21:35.333+02:002016-05-05T12:21:35.333+02:0010. Pacific Heights – check men den lär ryka när j...10. Pacific Heights – check men den lär ryka när jag stoppar i Black Jack istället en film jag missade i listsnickrandet<br /><br />9. The Godfather: Part III – check<br /><br />8. Die Hard 2 – inte en chans hos mig<br /><br />7. Pretty Woman – ouch! åh vad jag avskyr denna film du har Goodfellas jag har Pretty woman ;)<br /><br />6. Nuns on the Run – ej sett tror jag<br /><br />5. The Hunt for Red October - måste ses om minns den som tråkig??<br /><br />4. Nikita -ska ses om<br /><br />3. Total Recall - check<br /><br />2. Miller's Crossing - en av Coens sämre i min bok men Marcus gillar den...<br /><br />1. Jacob's Ladder - check<br />4 överlapp inte illa<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-19452743185295026802016-05-04T17:48:34.234+02:002016-05-04T17:48:34.234+02:0010. Pacific Heights – Bubblare hos mig. Minns den ...10. Pacific Heights – Bubblare hos mig. Minns den som ganska obehaglig, med Keaton som en sån där person som man inte vill få på halsen.<br /><br />9. The Godfather: Part III – Det är fler än jag som alltså har denna på listan. Kul! Jag trodde kanske jag skulle bli hånad. Ofta brukar det gnällas väldigt mycket på den här, nästan på samma sätt som görs med The Matrix 2 och 3.<br /><br />8. Die Hard 2 – Underhållande som jag minns det.<br /><br />7. Pretty Woman – Jag har nog sett hela nån gång innan jag började recensera och betygsätta filmer. Helt ok tror jag.<br /><br />6. Nuns on the Run – Den här skulle jag kunna gilla. Men då måste den vara i en helt annan klass än t ex Clockwise.<br /><br />5. The Hunt for Red October - Yes, en härlig film. Tät. Svettig.<br /><br />4. Nikita - Minns denna som väldigt bra och enda anledningen att den bara är bubblare hos mig är att det var väldigt länge sen jag såg den.<br /><br />3. Total Recall - Bubblare hos mig trots att den bara fick 2+/5 när jag såg om den för ett tag sen. Den höll inte riktigt. Vad tittar Arnold på?<br /><br />2. Miller's Crossing - Bra och på min lista men minns att jag blev lite besviken av den när jag såg den. Fann den lite torr.<br /><br />1. Jacob's Ladder - Jodå, denna gillar jag skarpt. Det var jättelänge sen jag såg den men vissa scener har etsat sig fast.Jojjenitohttp://jojjenito.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-60763228166828965362016-05-04T15:21:21.822+02:002016-05-04T15:21:21.822+02:00Varför inte Rocky V? Rocky IV världens näst bästa ...Varför inte Rocky V? Rocky IV världens näst bästa film och Rocky V inte ens med på topp 10 för 1990? Damn, jag satsade alltså på helt fel kort. Hmmm.Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-24514080574381564722016-05-04T15:19:47.992+02:002016-05-04T15:19:47.992+02:00Ja de två filmerna kan jag inte med. De är snustor...Ja de två filmerna kan jag inte med. De är snustorra och regissörerna tar sig själva och sina alster på så stort allvar att jag inte pallar med dem. Jag finner det orimligt att inte fler ser detta! :) <br />Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-14402940536131637722016-05-04T13:54:22.917+02:002016-05-04T13:54:22.917+02:00Två stackars ynka överlapp och ingen Rocky V på mi...Två stackars ynka överlapp och ingen Rocky V på min lista. ;)<br /><br />Jakten på Röd Oktober missade jag helt. Borde nog ha varit en bubblare hos mig, den var ju sviiiinspännande när det begav sig. Fiffihttp://www.fiffisfilmtajm.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-66977631496617569622016-05-04T13:44:20.335+02:002016-05-04T13:44:20.335+02:00Mein herr har bra koll på Flmr och komedierna! Hom...Mein herr har bra koll på Flmr och komedierna! Home Alone är household i julhemmet varje år! ;-)<br /><br />Härligt också att du drar en lans för Pretty Woman! Den är förbaskat mysig och BRA! Och visst hade jag kunnat ha med "Jakten på Röd.."..inser jag nu också. Den är jäkligt stabil som 90-talsthriller!<br /><br />Men jäklar vad svår du ska vara på Maffiabröder och Vargdansen då! ;-)Steffohttp://flmr.menoreply@blogger.com