tag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post1995646090930540247..comments2024-03-28T13:54:44.717+01:00Comments on <i>Fripps filmrevyer</i>: Filmåret 2018: plats 11-20Henkehttp://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-17410621268122416202019-04-30T09:00:44.743+02:002019-04-30T09:00:44.743+02:00Jag ser fram emot att se om Fallout då jag är över...Jag ser fram emot att se om Fallout då jag är övertygad om att den kommer växa vid en omtitt. inte minst på grund av all bakgrundsinformation om hur mycket av alla stunts som Tom gjorde själv.Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-90866958920867053012019-04-29T14:39:55.371+02:002019-04-29T14:39:55.371+02:00Bedriften var så klart en stor del av Free Solo, m...Bedriften var så klart en stor del av Free Solo, men tyckte den lyckades vara intressant redan innan avslutningen. Det höjde den när det väl gällde och det gjorde att jag gillade den lite extra.<br /><br />Själv såg jag Fallout på IMAX först och gillade den. Sen såg jag om den några dagar senare på 4DX och det var en perfekt omtitt som gjorde att man rycktes med ännu mer i actionbitarna. Höjdes därför ett snäpp.<br /><br />Kan tänka mig att en film som A Quiet Place höjs av ett biobesök och stämningen under filmens gång. Själv såg jag den hemma och diskuterade nog lite för mycket med min bror under filmens gång ;) Det var för mycket jag/vi störde oss på för att bara vara tysta under hela filmen, haha.Movies - Noirhttps://www.blogger.com/profile/07555505278667882402noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-23891713187077566252019-04-29T09:52:22.365+02:002019-04-29T09:52:22.365+02:00Jo förväntningar på en film kan stjälpa de flesta....Jo förväntningar på en film kan stjälpa de flesta. Jag hade alldeles för höga på Solo.<br /><br />Angående Free solo så håller jag med om att bedriften som filmen visar är osannolik. Jag försökte dock ranka den som dokumentär. Men det var också en film jag hade skyhöga förväntningar på...<br /><br />Fallout är årets bästa actionfilm. Jag ser fram emot att se om den. Tror att den kan växa vid en omtitt.<br /><br />A quiet place sågs på bio med goda vänner och det lyfter filmen, speciellt med tanke på den sköna stämningen i biosalongen...Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-91213071674616040492019-04-29T09:47:55.395+02:002019-04-29T09:47:55.395+02:00Hehe, jo jag gissade att du skulle gilla den! :-)Hehe, jo jag gissade att du skulle gilla den! :-)Henkehttps://www.blogger.com/profile/09420054027064446745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-46548356717189214812019-04-28T18:48:20.163+02:002019-04-28T18:48:20.163+02:00Av dina största besvikelser får jag kontra med att...Av dina största besvikelser får jag kontra med att Solo: A Star Wars Story var en positiv överraskning för egen del då jag förväntade mig något sämre. Kanske var det en bidragande orsak. Bättre än väntat, men ingen toppfilm.<br /><br />20. Free Solo var årets dokumentär och hamnade högt upp hos mig. Sanslös bedrift och svettigt värre att ta sig igenom.<br /><br />19. Leave No Trace gillade jag en hel del och frågan är om den inte lyfter i efterhand också. Hamnar högt hos mig och funderar på om den kanske ska komma med på min topp 10 trots allt...<br /><br />18. Stan & Ollie var tyngre än väntat. Kul att den gick hem så pass mycket hos dig. Själv älskar jag dem och deras filmer, så det är svårt att se någon spela dem så här. Bra, men kan inte mäta sig med originalen ;)<br /><br />17. Mission: Impossible - Fallout trodde jag skulle hamna ännu högre upp på din lista. Gillade den också och blev nog bättre av omtitt. Årets actionfilm.<br /><br />16. The Favourite såg jag som avslutningsfilm på filmfestivalen och man var ganska mätt på film då. Den bjöd dock på en del skratt, var snygg och välspelad. Inte en favorit, men hamnar trots allt ganska högt hos mig med.<br /><br />15. A Quiet Place var en besvikelse med tanke på hur uppskattad den var/är på många håll. Inget fel på idén, men funkade inte fullt ut för egen del, tyvärr.<br /><br />14. Den skyldige var inte alls tokig. Gillade den och var nog lite snål med betyget (stark trea som nog borde varit en svag fyra). Gillar att man gör mycket med lite. Funkar nog bäst första gången man ser den när man inte vet vart det leder.<br /><br />13. Thunder Road gillade jag också. Jim Cummings var mycket bra, både framför och bakom kameran. Hamnar högt hos mig med, även om den inte når ända fram till toppen.<br /><br />12. Leto var en film jag valde bort. Tror inte jag hade uppskattat den lika mycket, men kul att den gick hem hos dig.<br /><br />11. Annihilation ville jag gilla mer. Inte alls tokig och ganska bra som helhet. Minns nu inte exakt vad som drog ner betyget, men hamnade trots allt på övre halvan över de sedda filmerna från året.Movies - Noirhttps://www.blogger.com/profile/07555505278667882402noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5371630520413596312.post-10551269900004950062019-04-08T11:19:29.380+02:002019-04-08T11:19:29.380+02:00Fin bild överst där! :)Fin bild överst där! :)Jojjenitohttps://jojjenito.wordpress.com/noreply@blogger.com